press

 
  • 2023 / REVIEW / salt peanuts* / I HAVEN, new record by frk. jacobsen

    • “I Haven, like previous works of frk. Jacobsen, Lobsters and Thin Dry Sticks (Eget Værelse, 2013 and 2018), invites the listener into Jacobsen’s highly imaginative and colorful music world. She composed the music and the lyrics, now staged like a theatrical, cosmic-psychedelic experience in a magical garden where all things arise and transform, as in the natural seasons. From being on the forest floor, by the cherry tree to the field, where you can meet a heifer calf transformed into a stone, or a woman that ages suddenly, as all are interrupted by a few intermezzos into the future but incorporating ideas from the ancient world.” by Eyal Hareuveni

 

Photo by Karsten Piper

  • 2022 / REVIEW / Sceneblog / CRAWL CRAWL CRAWL ****** (6 stjerner)

    • “Det er Jon R. Skulberg der overordnet står for det ultrastringente og ruminddragende koncept samt den billedmæssigt overlegne iscenesættelse, men Convoi Exceptionnel forestillingen ville ikke være den samme uden komponisten Lil Lacy og dramaturgen Astrid Hansen Holm, der sammen med Skulberg har skrevet den både overraskende og rørende libretto. Samt selvfølgelig føromtalte dirigent Mathias Skaarup Sørensen og ENSEMBLE EDGE, der fornemt eksekverer tonernes dans i bassinet.
      For CRAWL CRAWL CRAWL er ikke blot lydligt smuk, bevægende og billedmæssigt overlegen, værket er i høj grad også et samfundskritisk værk, hvor librettoens ord og sætninger sætter spor, der breder sig som ringe i vandet.”

      Komponisten Lil Lacy rammer i plet med sine til tider sakrale toner, og er overbevisende i sin udnyttelse af bassinets Habeas Corpus, hvor vandets ret til at blive hørt opretholdes og udnyttes på fineste vis. De plask og dryppende lyde vi er vant til som udtryk for barnlig glæde eller kraftudfoldelse i forbindelse med svømmetag, er i CRAWL CRAWL CRAWL integreret i korets sang, og minder os konstant om – på trods af den alvorstunge libretto – hvilket rum vi befinder os i.
      Svømmehallen insisterer på at blive hørt, og Convoi Exceptionnel har med CRAWL CRAWL CRAWL skabt en unik forestilling, der i en større sammenhæng er anden del af deres Trilogi for læringsrum, men også står frem som et selvstændigt værk der insisterer på at blive hørt.
      Summen af verdens tårer er konstant.
      Konserveret i klor.
      I klor, tårer.
      Exclusively for you!”

 
 

Photo by Louise Herrche Serup

  • 2022 / REVIEW / iscene / CRAWL CRAWL CRAWL at PASSAGE FESTIVAL

    • “Librettoen i ’CRAWL CRAWL CRAWL,’ der er skrevet af dramaturg Astrid Hansen Holm, instruktør Jon R. Skulberg og komponist Lil Lacy’ formår at skabe poesi ud af velfærds- og klassesamfundets skyggesider og dets velkendte paradokser. Som når de helt nøgternt minder os om at, ”ingen vælger, hvor de fødes”. Snedigt er det også at bruge svømmehallen som rammesætning. Et af de (få) tilbageværende mødesteder for alle segmenter og lag af samfundet. Værket af anden del af den trilogi for og i læringsrum, som Convoi Exceptionnel igennem de seneste år har været i færd med at skabe, og som alle præsenteres på Passage Festival. Aldrig havde jeg forestillet mig, at så smuk en oplevelse kunne finde sted i en kommunal svømmehal.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

photos

 
 
Photo by Maria Snickars

Photo by Maria Snickars